Bine aţi venit!


„Demarăm un proiect unic în România prin care evaluăm si apoi premiem companiile de pe piaţa autohtonă care respectă cu adevărat drepturile consumatorilor şi demonstrează că aplică politici eficiente, orientate spre client, în activitatea pe care o desfăşoară. Prin monitorizarea de tip Mystery Shopping aflăm calitatea reală a serviciilor oferite de o companie şi măsurăm eficient, obiectiv şi transparent gradul de satisfacţie a clienţilor. Pentru început depistăm eventualele erori şi apoi prin programe specializate corectăm şi îmbunătăţim.”

"Vocea Clienților" * Mystery Shopping * Training - Customer Care * Studii de Marketing * Consultanţă


Mobil: 0725 928.600 * E-mail: voichita@solutiideafaceri.ro * www.solutiideafaceri.ro

luni, 12 martie 2012

Doisprezece paşi primordiali pentru eficientizarea campaniei de Mystery Shopping

Atunci când o companie face pasul de a apela la servicii profesionale de Mystery Shopping, a parcurs jumatate din drumul către îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor săi. Însă pentru ca rezultatele acţiunilor „clientului misterios” să fie implementate eficient, specialiştii de la VBS – Business Solutions recomandă managementului companiei care apelează la acest serviciu, parcurgerea a 12 paşi de bază:

1. Integrati evaluarile de mystery shopping intr-un proces complex de monitorizare si imbunatatire a serviciului oferit clientilor. Corelati actiunile de mystery shopping cu: o politica orientata catre client, un program de training axat pe neconcordantele descoperite, cercetarea gradului de satisfactie a clientilor, tehnici eficiente de motivare si stimulare a angajatilor (bazate pe calitatea servirii) si implementarea unor proceduri de “customer service”. Nu uitati de partea de management si leadership a unitatii dumneavoastra; orientarea spre client a companiei se poate face doar incepand cu cele mai inalte nivele. Prin serviciul de mystery shopping se face o diagnosticare obiectiva si exacta a comportamentelor angajatilor in raport cu clientul, o etapa esentiala in stabilirea “diagnosticului” corect pentru imbunatatirea performantelor, insa care isi poate atinge efectul scontat doar intr-un sistem integrat de monitorizare si imbunatatire.

2. Implicati reprezentantii departamentelor direct interesate, precum Customer Care, Vanzari, HR, Calitate, Training, in stabilirea obiectivelor masurabile prin serviciul de mystery shopping. Este esential, inca din stadiul incipient, sa definiti clar obiectivele proiectului de cercetare, iar acestea sa corespunda nevoilor tuturor partilor cointersate.
... ... ...

5. Monitorizati continuu serviciile oferite clientilor, lunar sau cel putin trimestrial, pentru a ajunge in timp la imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste cresterea gradului de retentie a clientilor. Efectele programului de mystery shopping se amplifica pe termen lung, ajungandu-se la o crestere a gradului de retentie a clientilor de peste 20 % in 12-18 luni.

6. Corelati monitorizarile propriilor angajati cu evaluarea concurentei, deoarece este important sa cunoasteti unde va situati in raport cu concurenta privind calitatea servirii. Astfel veti putea identifica si valorifica avantajul competitiv. Monitorizarea concurentei prezintă doua avantaje majore: o valoare de etalon, prin care raportati nivelul de calitate al serviciilor din propria unitate la standardele pietei pe care activati si o valoare adiacenta de marketing, prin care puteti afla atuurile in raport cu concurenta.

... ... ...

11. Odata derulat programul de mystery shopping si evaluate rezultatele, integrati imediat rezultatele obtinute in implementarea planului de actiune pentru atingerea scopului dorit. Astfel veti creste si rentabilitatea investitiei in serviciile de mystery shopping. In urma acestui proces de monitorizare obtineti doar un diagnostic, niste date statistice care ofera o valoare considerabila doar daca sunt folosite in elaborea unei strategii de imbunatatire a performanelor din servicii.

12. Selectati cu atentie furnizorul de servicii de mystery shopping. Compania evaluatoare trebuie sa aiba la baza minim doua arii de expertiză: specializarea in cercetari de marketing, pentru a putea concepe si a cuantifica in mod corect un chestionar de evaluare si experienta in “customer care”, pentru a consilia managementul in stabilirea criteriilor de excelenta in relatia cu clientii. In plus, trebuie sa va ajute cu recomandari concrete pentru imbunatatirea calitatii servirii.

Este vital ca fiecare companie sa constientizeze importanta loializarii clientilor in crearea si mentinerea unei afaceri de succes, prin investitia in perfectionarea continua a angajatilor sai, pentru a oferi de fiecare data un serviciu exceptional. Aici isi gaseste utilitatea, pe langa trainingul in “customer care” si servicii de monitorizare precum mystery shopping si cercetarea gradului de satisfactie al clientului, deoarece:Cum ai putea sa imbunatatesti ceva ce nu este evaluat si masurat?”

Articol oferit de Cosmina Voichiţa Meseşan, Specialist în Mystery Shopping şi Customer Care

Pentru a beneficia de toate articolele de Mystery Shopping (în format integral) prezentate pe acest blog, precum și de ghidul de instruire "Tot ce trebuie să știi pentru a fi un bun client sub acoperire sau misterios" vă rugam accesați acest link! 

Managerii, antreprenorii, specialiştii în HR, Marketing şi Calitate care doresc să testeze calitatea serviciilor oferite în propria unitate, să măsoare gradul de satisfacţie al clienţilor şi performanţele angajaţilor sunt invitaţi pe 21 Septembrie orele 11.00 - 17.00 la Capital Plaza – Bucureşti, la un seminar de excepţie organizat de VBS – Business Solutions srl: "Implementarea unei campanii eficiente de Mystery Shopping"

Pentru persoanele care vor să descopere tainele serviciului de Mystery Shopping dar nu pot participa la seminarul din Bucureşti, avem şi o variantă on line a acestui curs!

Detalii şi înscrieri: E-mail: solutii@solutiideafaceri.ro * Tel: 0725 – 92 86 00 / 0751 – 09 00 12

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu