Bine aţi venit!


„Demarăm un proiect unic în România prin care evaluăm si apoi premiem companiile de pe piaţa autohtonă care respectă cu adevărat drepturile consumatorilor şi demonstrează că aplică politici eficiente, orientate spre client, în activitatea pe care o desfăşoară. Prin monitorizarea de tip Mystery Shopping aflăm calitatea reală a serviciilor oferite de o companie şi măsurăm eficient, obiectiv şi transparent gradul de satisfacţie a clienţilor. Pentru început depistăm eventualele erori şi apoi prin programe specializate corectăm şi îmbunătăţim.”

"Vocea Clienților" * Mystery Shopping * Training - Customer Care * Studii de Marketing * Consultanţă


Mobil: 0725 928.600 * E-mail: voichita@solutiideafaceri.ro * www.solutiideafaceri.ro

vineri, 19 martie 2010

Adevărata problemă este modul în care remediaţi problema!


S-a demonstrat că este mult mai important mult modul în care compania răspunde şi rezolvă problema, decat ceea ce a cauzat iniţial nemulţumirea. Clienţii nu apreciază atât de mult soluţia cea mai bună, ci simplul gest al ascultării. Şi-l apreciază datorită felului în care îi face să se simtă: importanţi. De aceea, abilităţile dvs. de a rezolva situaţia este elementul cheie în a construi sau distruge o relaţie cu acel client.

Nimănui nu îi place să i se spună că a făcut o treabă de mântuială, însă plângerile din partea clientului sunt mai preţioase decât laudele. Vreţi să vă spună clienţii când aţi  dat-o în bară, pentru a vă putea ocupa de problemă şi a vă asigura că nu se va întâmpla şi pe viitor – nici în cazul lui, nici în cazul altora.

Când un client are o reclamaţie, dvs. aveţi o ocazie unică să vă consolidaţi relaţia cu acesta! 



Probabilitatea ca acei clienţi care fac reclamaţii şi primesc atenţie din partea furnizorului să devină fideli este chiar mai mare decât a celor care nu au avut niciodată o problemă.

Astfel îşi manifestă disponibilitatea de a continua relaţiile de afaceri:
* 82 % din clienţii dvs. a căror reclamaţii au fost soluţionate promt,
* 54 % dintre clienţii ale căror plângeri au fost rezolvate,
* 19 % a căror reclamaţii nu au primit răspuns,
* 9 % dintre clienţii nemulţumiţi care nu reclamă.

Cum rezolvăm corect un conflict? 6 Etape:


1. Ascultaţi-vă clienţii cu atenţie!

Cea mai comună şi în acelaşi timp ce mai devastatoare greşeală care se face în rezolvarea unei probleme este că se încearcă oferirea unei soluţii înainte de a asculta şi înţelege problema. Trebuie să ascultaţi activ clientul, nu doar să auziţi ceea ce spune!

Principiile ascultării:
- atenţie totală concentrată asupra clientului,
- contact vizual & limbajul trupului ce reflectă atenţie şi interes,
- folosirea cuvintelor ce sugerează ascultarea şi impulsionarea clientului să detalieze explicarea problemei,
- vizualizarea întregii scene (puneţi-vă în locul clientului).
...

5. Evaluaţi alternativele rezolvării problemei împreună cu clientul!


Acum e momentul să evaluaţi opţiunile la care aţi fi deschişi şi a găsi alternative avantajoase pentru ambele părţi.

- Mergeţi pe o soluţie câştigătoare pentru ambele părţi!     
- Implicaţi clientul în alegerea unei alternative!
- Menţineţi controlul prin sugerarea concretă a unei soluţii, nu-l întrebaţi direct ceea ce ar dori pentru a remedia problema!
- Nu-l faceţi pe client să se simtă prost!
- Fiţi atent la limbajul folosit!
- Stăpâniţi-vă emoţiile, pentru a nu intensifica şi mai mult starea de conflict a clientului!
...
Vă stau la dispoziţie pentru stabilirea unui program personalizat de trainig pentru personalul din customer service şi vânzări.

* * *
Pentru a beneficia integral de acest articol trebuie să fiţi membru Customer Service Excellence Club. Detalii despre acest serviciu găsiţi în partea din dreapta sus a paginii.

CUSTOMER SERVICE: Cercetări de Marketing * Mystery Shopping * Training *  Consultanţă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu