Bine aţi venit!


„Demarăm un proiect unic în România prin care evaluăm si apoi premiem companiile de pe piaţa autohtonă care respectă cu adevărat drepturile consumatorilor şi demonstrează că aplică politici eficiente, orientate spre client, în activitatea pe care o desfăşoară. Prin monitorizarea de tip Mystery Shopping aflăm calitatea reală a serviciilor oferite de o companie şi măsurăm eficient, obiectiv şi transparent gradul de satisfacţie a clienţilor. Pentru început depistăm eventualele erori şi apoi prin programe specializate corectăm şi îmbunătăţim.”

"Vocea Clienților" * Mystery Shopping * Training - Customer Care * Studii de Marketing * Consultanţă


Mobil: 0725 928.600 * E-mail: voichita@solutiideafaceri.ro * www.solutiideafaceri.ro

luni, 20 septembrie 2010

Aptitudini de lider


“Dacă vrei un an de prosperitate, atunci cultivă grâu. Dacă vrei zece ani de prosperitate, atunci cultivă copaci. Dacă vrei o viaţă întreagă de prosperitate, cultivă OAMENI”

Managementul este arta de a face ca munca să fie îndeplinită cu ajutorul oamenilor. Leadership-ul se ocupă mai degrabă cu a-i dezvolta pe oameni prin intermediul muncii lor.

Există multe opinii legate de trăsăturile unui lider bun, dar există un consens general asupra câtorva aspecte – cheie. Una dintre abilităţile cele mai importante ale liderului este aceea de a vedea care este direcţia corectă în care trebuie să se îndrepte organizaţia şi apoi să îi determine pe toţi să vadă şi să păşească în acea direcţie.

Marii lideri au, ca parte din practicile lor, următoarele caracteristici prezentate mai jos. Acestea sunt doar câteva dintre practicile care îi diferenţiază pe lideri de manageri:

1. Stabilirea direcţiei. Liderii au capacitatea de a vedea cum ar putea evolua lucrurile şi apoi să îi facă şi pe ceilalţi să vadă la fel ca ei.

2. Respect reciproc. Liderii înţeleg că respectul este ceva ce nu poate fi pretins de la oameni, ci ceva care se câştigă. Iar cel mai bun mod de a câştiga respect este arătând respect.
... ... ...
5. Încredere. Unul dintre cele mai puternice moduri de a-i motiva pe oameni este încrederea, iar liderii ştiu asta. Şi mai ştiu şi că singurul mod în care oameni pot deveni de încredere este să le acorde încredere. Drept urmare, liderii construiesc organizaţii bazate pe principiul recrutării oamenilor demni de încredere, în care mai apoi te încrezi că vor acţiona spre binele organizaţiei.

6. Iubesc schimbarea. Liderilor le place întotdeauna schimbarea. De fapt, ei sunt de obicei aceia care îi ajută pe ceilalţi să înţeleagă de ce este necesară schimbarea şi să o şi aprecieze.

7. Implicare. Liderii ştiu că o bună implementare a planurilor este mai importantă decât planurile în sine. Dar pentru asta e nevoie de întreg angajamentul oamenilor la planul stabilit. Şi pentru ca angajamentul să fie total, toată lumea trebuie să fie implicată în procesul de planificare. De aceea, liderii întotdeauna îi implică pe oameni în planificarea acelor proiecte care au nevoie de o implementare strălucită.
 ... ... ...
9. Dezvoltare continuă. Liderii cred în principiul dezvoltării continue, atât pentru companie şi pentru angajaţii, cât şi pentru ei înşişi, fireşte. Ei înşişi trebuie să demonstreze angajamentul de a se dezvolta şi îmbunătăţi continuu înainte de a pretinde acest lucru de la ceilalţi. A citi şi apoi a împărtăşi cele învăţate reprezintă unul dintre modurile cele mai la îndemână de a face acest lucru.

10. Claritatea obiectivelor. Liderii stabilesc şi agreează ţelurile împreună cu oamenii, astfel încât să fie provocatoare, dar realiste.

11. Critică în particular – Laudă în public. Marii lideri ştiu acest lucru, dar este trist să observi cât de mulţi manageri ignoră asta. Întotdeauna mă întristează modul de a acţiona al unor manageri îngrozitori, care par să considere că admonestarea în public şi a-i face pe oameni să se simtă jenaţi în faţa colegilor este metoda potrivită de a consolida atitudinile şi comportamentele dorite.

... ... ...

Pentru a beneficia integral de acest articol trebuie să fiţi membru Customer Service Excellence Club.

CUSTOMER SERVICE EXCELLENCE:
Monitorizarea şi îmbunătăţirea serviciului oferit clienţilor! 
Cercetări de Marketing * Mystery Shopping * Training * Consultanţă

6 comentarii:

  1. Un lider bun inseamna o afacere buna si garanteaza succesul! De aceea adevaratii lideri sunt atat de cautati, atat de rari si atat de bine platiti!

    RăspundețiȘtergere
  2. adevaratii lideri se gasesc rar de tot si in nici un caz in Rrominica, unde mafioti jegosi si obraznici maimutaresc pana si ideea de lider...

    RăspundețiȘtergere
  3. desi nu am foarte multa experienta in piata muncii, am vazut cum un manager isi da toata silinta in a deveni un bun lider, lucru pe care l-am apreciat pt ca doar asa inveti iti atingi obiectivul, dar am vazut si manageri care desi mai aveau mult... pana sa devina lideri, se dadeau a fi unii innascuti si facuti pt asa ceva, lucru care a dus la o proasta organizare a firmei si poate la un moment dat la haos. eu cred ca atunci cand iti urmaresti proprile interese nu poti fi numit manager si nici macar lider.

    RăspundețiȘtergere
  4. A good leadership consists in showing average people how to do the work of superior people

    RăspundețiȘtergere
  5. “Dacă vrei un an de prosperitate, atunci cultivă grâu. Dacă vrei zece ani de prosperitate, atunci cultivă copaci. Dacă vrei o viaţă întreagă de prosperitate, cultivă OAMENI” este motto-ul care-mi place si-l aplic in http://successform.com/grig , "afacerea cea mai rapida din lume" si care a dat cei mai multi bani in cel mai scurt timp. Sa nu crezi nimic. Convinge-te.
    Cosmina, felicitari pentru material.

    RăspundețiȘtergere
  6. Un lider este ca un copil, se naste cu anumite aptitudini, dar daca nu sunt cultivate nu poate atinge succesul.

    RăspundețiȘtergere