Bine aţi venit!


„Demarăm un proiect unic în România prin care evaluăm si apoi premiem companiile de pe piaţa autohtonă care respectă cu adevărat drepturile consumatorilor şi demonstrează că aplică politici eficiente, orientate spre client, în activitatea pe care o desfăşoară. Prin monitorizarea de tip Mystery Shopping aflăm calitatea reală a serviciilor oferite de o companie şi măsurăm eficient, obiectiv şi transparent gradul de satisfacţie a clienţilor. Pentru început depistăm eventualele erori şi apoi prin programe specializate corectăm şi îmbunătăţim.”

"Vocea Clienților" * Mystery Shopping * Training - Customer Care * Studii de Marketing * Consultanţă


Mobil: 0725 928.600 * E-mail: voichita@solutiideafaceri.ro * www.solutiideafaceri.ro

luni, 31 octombrie 2011

Ospitalitatea pe tavă. Mystery shopping la concurenţă – restaurante şi pizzeri

Este imposibil ca un restaurant să aibă succes fără a oferi o atenţie deosebită şi servicii impecabile clienţilor săi, alături de bucate gustoase şi o atmosferă impecabilă. Un studiu de Mystery Shopping făcut de echipa noastră de la VBS – Business Solutions şi asociaţia Tourism Experts Network la 12 locaţii ale celor mai mari lanţuri de restaurante şi pizzerii din Bucureşti arată că ospitalitatea are încă un drum lung de parcurs şi doar unul din trei clienţi sub acoperire a fost întâmpinat cu căldură şi amabilitate, iar abilităţile de vânzare a ospătarilor sunt încă la un nivel extrem de scăzut, atingând un rating de sub 50%.

Studiul făcut în luna octombrie a.c. a încearcat să surprindă toate elementele esenţiale care contribuie la satisfacţia clienţilor ce servesc masa la un restaurant, iar pentru aceasta a fost structurat în şapte părţi pornind de la ambianţă şi confort până la calitatea alimentelor servite şi accentuând în mod deosebit toate aspectele legate de amabilitatea personalului, abilităţi profesionale sau legate de stabilirea nevoilor.

... ... ...

Realitatea este că toţi ospătarii au dat dovadă că cunosc destul de bine preparatele din meniu, dar doar aproximativ 33% din ei au menţionat meniul zilei sau au recomandat vreun produs şi doar unul singur din doisprezece a putut anticipa nevoile clienţilor. Deşi majoritatea ospătarilor au fost prompţi în luarea comenzilor iar tonul discuţiei a fost unul respectuos şi volubil, doar o treime au oferit informaţii suplimentare privind preparatele comandate fără o solicitare expresă a clientului. Prin urmare, ospătarul trebuie să aibă pe lângă abilităţile necesare muncii specifice şi cunoştinţe culinare aprofundate care să-l apropie mai mult de client pentru a-i identifica nevoile şi apoi a-l ghida pe client în luarea deciziei.


În plus, studiul arată că doar un sfert dintre ospătari au reuşit să ofere alternative la anumite preparate sau să ofere recomandări pentru o băutură care să se potrivească cu tipul de mâncare ales. De asemenea foarte puţini au sugerat ideea unui desert sau a altor preparate adiacente care ar fi putut fi servite pe lângă meniul deja comandat. Astfel de mici detalii fac clientul să se simtă important şi să îşi doreacă să revină în acelaşi restaurant. În cele mai multe cazuri, nu bucatele fac diferenţa ci modul în care ele sunt servite, prezentate şi ”ambalate” de către ospătar.

... ... ...


Din păcate, în ceea ce priveşte deschiderea spre o ascultare activă, doar într-un singur caz din cele doisprezece analizate ospătarul a fost interesat de un feedback real din partea clientului: dacă a fost bună mâncarea, dacă le-a plăcut servirea, restaurantul sau ambianţa. Probabil că această reticenţă faţă de a solicita feedback de la clienţi şi a fi deschis la orice sesizare din partea acestora a dus la progresul lent al îmbunătăţirii calităţii serviciilor, nemaivorbind de interesul încă scăzut, deşi vital, pentru cercetări de marketing sau mystery shopping. Relatând acest aspect aş dori să revin la o veche întrebare “Cum poţi să îmbunătăţeşti ceva ce nu este evaluat şi măsurat?”

Este important ca fiecare manager să conştientizeze importanţa fidelizării clientului în crearea şi menţinerea unei afaceri de succes, deoarece scopul final al fiecărui restaurant este de a oferi alimente de calitate într-un mediu plăcut, servite creativ, prin servicii impecabile pentru a oferi o experienţă culinară excepţională de fiecare dată.

Articol oferit de Cosmina Voichiţa Meseşan, Specialist în Mystery Shopping şi Customer Care

Pentru a beneficia de toate articolele de Mystery Shopping (în format integral) prezentate pe acest blog, precum și de ghidul de instruire "Tot ce trebuie să știi pentru a fi un bun client sub acoperire sau misterios" vă rugam accesați acest link!  


Vă stăm la dispoziţie şi pentru stabilirea unui program de monitorizare şi îmbunătăţire a serviciului oferit clienţilor personalizat companiei dvs. - oriunde în ţară!

Un comentariu:

  1. Buna seara,

    Acest articol ma determina sa ma intreb cati de multi dintre intreprinzatorii din Romania respecta cuvintele lui John Wanamaker: "When a customer enters my store, forget me. He is king."

    Mystery Shopping este un serviciu foarte necesar si recomandat in Romania! Imi doresc ca noi romanii si ca prietenii mei din strainatate, care revin sa viziteze Romania, sa afirmam cu bucurie si cat mai repede "S-a schimbat amabilitatea si profesionalismul serviciilor oferite de catre romani, am sa mai vin aici :)".

    Un astfel de studiu imbunatateste conduita in afaceri atat in domeniul HoReCa, cat si in orice domeniu unde se intra in contact direct cu clientul, pentru ca Mystery Shopping imbunatateste performanta pe termen lung.

    Mult succes in continuare!
    Loredana Marincas - o promotoare a serviciilor de excelenta oferite clientilor

    RăspundețiȘtergere